نمایش پوسترهای نقاشی شده نقاش مستعـد افغانستان در کنفرانس صلح ونکوور، کـانادا
 خبرنگار نشریه زن خبرنگار نشریه زن

روز گرامیداشت از خاطرۀ قربانیان (Remembrance Day) در آستانه برگزاری

 ، روز هشتم نوامبر، کنفرانسی به (Stop War) جنگ جهانی به ابتکار سازمان

اشتراک نمایندگان سازمانهای اجتماعی صلح و دفاع از حقوق بشر از کشورهای کانادا، امریکا  در شمال ونکوور برگزار گردید.

دراین کنفرانس، سخنرانان در رابطه به جنگ و عاقبت های ناگوار آن، صحبت ها نموده به خصوص ادامه جنگ در افغانستان وشرق میانه را تهدیدی در رونــد ترقی و تعالی عصر خوانده یکبار دیگر از حاملان جنگ طلبیدند که به جنگ و تباهی، این بلای عصر خاتمه دهند.

در این کنفرنس، پوسترهای نقاش وطندوست و مبارز کشور ما محترم، ستار صبوری، به نمایش گذاشته شده بود، که بیانگر واقعیت های دلخراش و ناگوار جنگ بالای مردم ستمدیده و آوارۀ افغانستان بودند.

)، وکیــل در پارلمـان بی.سی.، کانادا گفت: مقصد ازMable Elmoreخانم (

گرامیداشت از خاطره های قربانیان جنگ، شاد ساحتن روح شهیدان بوده و درسی برای ماست که جنگ عاقبت ناگوار دارد.  قسمیکه در پوستر های نقاشی شده نقاش مبارز افغانستان، اقای ستار، می میبنیم، مردم مظلوم و بی گناه افغانستان در جنگ تباه کن سی ساله، مشقت های زیادی را متقبل، آواره و پریشان شدند.  ما مدافعان صلح باید متحدانه بر ضد جنگ افروزان و نابرابری های انسانی در دفاع از صلح سراسری و تساوی حقوق مرد وزن مبارزه کنیم."

خانم افغانی ایکه در این کنفرانس اشتراک داشت، خود را «تــوبا» معرفی نموده کفت:

"ما، امروز استعداد های فرهنگی در اجتماع خود داریم و باید آنها را در اجرای فعالیت های فرهنگی شان دستگیر شویم.  مبارزۀ فرهنگی در اعاده صلح  تاثیرات بجا و خوب دارد و هم فرهنگ غنی و دیـرینۀ ما حفظ میشود. نمایش پوسترهای محترم ستار، نمونۀ بارزی است که افغانها جنگ نمی خواهد.

 

، در این نمایشگاه،(Stop War) محترم ستار صبوری گفت: "به همکاری سازمان

 بیست پوستر خود را به نمایش قرار دادم که مورد توجه اشتراک کنندگان و رسانه های همگانی قرار گرفت و این کنفرانس با نمایش پوستر های من مدت سه روز به نمایش علاقمندان قرار میگیرد."

 

www.houseofmawlana.com


November 13th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها